Pokaż koszyk

Wszystko o perfumach

  • Niektórzy przez całe życie trzymają się jednego ulubionego zapachu, inni co pewien czas zmieniają perfumy na takie, w których dominują zupełnie odmienne nuty. Czym to jednak jest spowodowane? Czy z wiekiem nasze preferencje dotyczące zapachów się zmieniają? A może decyduje o tym coś zupełnie innego?

  • Lato to okres, w którym często kusi nas, by poszukać zupełnie nowej kompozycji zapachowej. O tej porze roku stawiamy przede wszystkim na lekkie orzeźwiające perfumy, które doskonale komponują się nie tylko ze zwiewnymi, kolorowymi ubraniami, ale też z wakacyjnym nastrojem. Oto kilka kompozycji, które świetnie będą pasować na upalne dni.

  • Podczas letniego wypoczynku na plaży zawsze chcemy prezentować jak najlepiej. Starannie dobrane bikini, sarong, delikatny makijaż wykonany przy użyciu kosmetyków wodoodpornych - to wszystko sprawia, że jesteśmy bardziej pewne siebie, a więc i czujemy się bardziej komfortowo. Często kusi nas, by tak starannie dopracowany wizerunek uzupełnić zapachem swoich ulubionych perfum. Czy jednak na pewno jest to dobry pomysł?

  • Dziś jak w niemal każdej dziedzinie życia, również w perfumiarstwie pojawiają się coraz to nowe trendy. Jednym z ostatnich, który wciąż zyskuje na popularności, jest trend związany z perfumami wegańskimi. Coraz więcej osób szuka ich na sklepowych półkach, jednak czy tak naprawdę wszyscy zdajemy sobie sprawę, jakie warunki muszą spełniać kompozycje zapachowe, by zyskać to miano?

  • W kwestii perfumowania włosów od lat zdania są podzielone. Według jednych jest to świetny pomysł, bo zapach zaaplikowany na włosy utrzymuje się dłużej. Inni twierdzą, że uzyskanie lepszego efektu zapachowego jest torturą dla włosów i znacznie pogarsza ich kondycję. Prawda jednak leży gdzieś pośrodku.

  • Konkurencja na rynku wciąż rośnie, dlatego specjaliści od promocji prześcigają się w pomysłach, jak zyskać przewagę nad innymi markami. Stosunkowo młodą metodą na to jest  w naszym kraju stosowanie przez firmy aromamarketingu, czyli inaczej marketingu zapachowego. Na czym polega ten sposób przyciągania klientów?

  • Rzadko kiedy perfumy są bezbarwne. Najczęściej mają jeden z kilku typowych dla tych produktów kolorów - żółty, czerwony, pomarańczowy, zielony, różowy lub fioletowy. Barwa ta jednak z reguły nie jest przypadkowa - ma ona ścisły związek z nutami zapachowymi dominującymi w danej kompozycji. Oznacza to, że po kolorze perfum jesteśmy w stanie powiedzieć, czy mogą one przypaść nam do gustu. Oto, z jakimi rodzajami zapachów powinniśmy kojarzyć poszczególne kolory.

  • Kwiecień 15, 2019

    Senselier - kto to taki?

    Zawód senseliera jest ściśle powiązany z branżą perfumiarską, jednak nadal niewiele osób wie, czym tak naprawdę zajmuje się osoba, która go uprawia. Choć mogłoby się wydawać, że senselier to ktoś, kto tworzy zapachy, tak naprawdę jego rola jest zupełnie inna. Przeczytajcie, na czym polega praca w tym nowym i nadal mało znanym zawodzie.

  • Kwiecień 8, 2019

    Jak powstają perfumy?

    Proces tworzenia perfum nie jest ani prosty, ani krótki. Często by uzyskać odpowiednią kompozycję zapachową, trzeba poświęcić wiele miesięcy na próby i testy, a nawet starannie dobrana receptura nie gwarantuje rynkowego sukcesu. Jeśli perfumy nie mają “tego czegoś”, mogą wcale nie przebić się do świadomości odbiorców i zniknąć z rynku niezauważone. Dlatego przed perfumiarzami stoi naprawdę trudne zadanie. Przeczytajcie, jak przebiega cały proces tworzenia perfum.

  • Nikt nie ma chyba wątpliwości, że perfumy potrafią wpływać na nasze emocje - zmieniać nastrój, pobudzać, uspokajać. Starczy przypomnieć sobie, jak automatycznie rozluźniamy się, gdy czujemy, znany, swojski zapach kojarzący się z bezpieczeństwem i jak spinamy się, czując woń, którą nasz umysł łączy z negatywnymi wspomnieniami. To dlatego, że pamięć węchowa jest trwalsza niż jakakolwiek inna forma pamięci, którą dysponujemy.

Items 1 to 10 of 117 total

na stronę
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. ...
  7. 12
Do prawidłowego działania strony niezbędne są pliki cookie, zapoznaj się z naszą polityką plików cookie.     AKCEPTUJĘ