Pokaż koszyk
Luty 18, 2019

Perfumowy słowniczek dla początkujących, część 2

Niedawno przedstawiliśmy Wam pierwszą część słowniczka zapachowego, który ma ułatwić wejście w fascynujący świat perfum nowym osobom. Dziś zapraszamy na drugą odsłonę, w której znajdziecie kolejne przydatne pojęcia!

Gourmand

Gourmand to taka kategoria perfum, która obejmuje wszystkie mikstury pachnące słodkimi, jadalnymi składnikami. Pojawiła się na rynku w latach 90. XX wieku, a jej nazwa pochodzi od francuskiego słowa ‘łasuch, łakomczuch’. W tej grupie perfum znajdują się między innymi mikstury o zapachu czekolady, karmelu, waty cukrowej czy gumy balonowej. Są one popularne szczególnie zimą, bo ich woń jest bardzo intensywna, stosunkowo ciężka i niezwykle słodka.

Nos

To branżowa nazwa osoby, która zajmuje się zawodowo tworzeniem nowych perfum. Nosy muszą charakteryzować się znakomitym węchem i potrafić zapamiętać zapach setek składników. Zanim zaczną wykonywać swój zawód, kilka lat praktykują u innego profesjonalnego perfumiarza. Obecnie nosy najbardziej znanych marek perfum cieszą się ogromnym prestiżem, a często stają się nawet celebrytami.

Perfumy niszowe

Perfumy niszowe to oryginalne, niekonwencjonalne, zapachy, które rzadko tworzy się z myślą o obowiązujących trendach. Powstają przede wszystkim dla osób, które pragną perfum szczególnych i nie potrafią znaleźć dla siebie nic odpowiedniego w sieciowych drogeriach. Zapachy niszowe nie są szeroko reklamowane i nie bywają promowane twarzami celebrytów. Są produktami dla wymagających klientów o wyrobionym guście. Nie sprzedaje się ich w popularnych perfumeriach, zwykle są trudno dostępne stacjonarnie i należy szukać ich w internecie.

Reformulacja

To nic innego jak zmiana receptury perfum. Może przebiegać na różne sposoby. Najpopularniejsza jest obecnie wymiana niektórych składników zapachu na tańsze, np. syntetyczne, w celu cięcia kosztów. Zdarza się też, że skład zostaje zubożony o jedną lub kilka substancji. Możliwe jest jednak także wzbogacenie pierwotnego zapachu o nowe składniki - taką praktykę stosuje się, żeby unowocześnić zapach i dostosować go do obowiązujących trendów. Reformulacja budzi kontrowersje wśród miłośników perfum, bo każda taka ingerencja powoduje zmianę zapachu.

Signature scent

To pojęcie tłumaczy się jako zapachowy podpis. Takim mianem określa się perfumy, których używamy najczęściej i z którymi jesteśmy kojarzeni. Zapachowy podpis mają te osoby, które regularnie używają tych samych, doskonale wyczuwalnych i trwałych perfum.

Do prawidłowego działania strony niezbędne są pliki cookie, zapoznaj się z naszą polityką plików cookie.     AKCEPTUJĘ