Wśród perfumiarzy cały czas trwa wyścig, kto stworzy bardziej oryginalne i nowoczesne perfumy, które podbiją serca miłośników pięknych zapachów. Na rynku nie jest łatwo się dziś przebić, dlatego część z nich stawia na zaszokowanie konsumentów, nadając swoim kompozycjom zaskakujące zapachy. Oto kilka takich, które właśnie na swojej nietypowości zbudowały popularność.
Czym pachnie dom pogrzebowy?
Jedne z bardziej oryginalnych perfum to z pewnością te o nazwie Funeral Home marki Demeter Fragrance Library. Jak łatwo się domyślić, mają one zapach kojarzony z domami pogrzebowymi i samymi pogrzebami. Wyczuć w nich można intensywny zapach mahoniu, a także lilii, goździków i chryzantem, czyli najpopularniejszych kwiatów do wiązanek żałobnych. Co ciekawe, nie było w planach firmy stworzyć tak kontrowersyjny zapach. Ta nietypowa nazwa została nadana perfumom dopiero po tym, jak przyjaciel właściciela marki wykrzyknął w zdumieniu, że woń tej kompozycji przypomina mu pogrzeb jego dziadka.
Dobra wprost z natury
Zdecydowanie nietypowe perfumy ma też w swojej ofercie marka Histoires de Parfumes. Ich główną nutę stanowi zapach… ropy naftowej. Skąd taki pomysł? Otóż ta kompozycja to część serii dotyczących darów natury. Według Geralda Ghislaina - twórcy zapachu Petroleum - ropę naftową zdecydowanie należy zaliczyć w ich poczet. Woń tego czarnego złota wyczuwalna jest głównie w pierwszych chwilach, później zaś w perfumach dominują ciepłe skórzane nuty.
Aromat bogactwa
Dość interesującą pozycją na rynku perfumeryjnym jest też zapach Money. Tak jak nazwa wskazuje, ma on woń pieniędzy - a dokładniej dolarów. Interesująca jest geneza tej kompozycji. W japońskich korporacjach przeprowadzono badania na temat tego, jak zapachy wpływają na pracowników. Okazało się ponoć, że gdy do pomieszczeń wpuszczono zapach pieniędzy, zdecydowanie wzrosła efektywność badanych. Wyniki owych badań zainspirowały Partricka McCarthy’ego do stworzenia perfum o właśnie takiej woni.
Woń największych gwiazd
Najbardziej chyba jednak zaskakuje propozycja marki My DNA Fragrance, która tworzy perfumy dopasowane do konkretnej osoby, analizując jej DNA. W jej ofercie znalazły się kompozycje, które dopasowane są do genotypu największych zmarłych gwiazd. Firma zaproponowała klientom między innymi zapachy idealnie dopasowane do DNA Michaela Jacksona, Marylin Monroe, Alberta Einsteina i Napoleona Bonaparte.